Locomotive diesel electrice de 2100 CP (seriile 60/62/67 - 060-DA/DA1)
Pagina 1 din 1
Locomotive diesel electrice de 2100 CP (seriile 60/62/67 - 060-DA/DA1)
Locomotive diesel electrice de 2100 CP (seriile 60/62/67 - 060-DA/DA1)
Proiectată în 1956, prima locomotivă seria 060-DA, cu numărul 001, a ieşit din fabrica SLM Wintherthur în anul 1959. Locomotiva era echipată cu motor Diesel de 2100 CP, construit de fima Sulzer Wintherthur, echipament electric furnizat de firma BBC Baden şi partea mecanică produsă de SLM Wintherthur. Alte 5 locomotive au fost livrate Căilor Ferate Române în acelaşi an. Următoarele 2483 de locomotive au fost produse (sub licenţă) în România, la Electroputere Craiova, motorul fiind construit la Uzinele Reşiţa, iar boghiurile la Caromet Caransebeş. C.F.R. a recepţionat un număr de 1404 unităţi (împărţite în 1998 între societăţile rezultate din destrămarea S.N.C.F.R.), alte 160 fiind folosite de unităţile industriale mari. Câteva dintre locomotivele C.F.R.-ului au fost prevăzute cu boghiuri pentru ecartament de 1.520 mm şi cuplă SA-3 pentru a fi utilizate pe liniile din zona graniţelor cu Republica Moldova şi Ucraina (pe atunci ambele făceau parte din U.R.S.S.), fiind încadrate în seria 67. Restul locomotivelor a fost exportat în Bulgaria, China şi Polonia. Ulterior, operatori din Ungaria, Italia, Iran sau Spania (pentru cei 1600 km de cale ferată cu ecartament standard din această ţară) au cumparat la mâna a doua asemenea locomotive.
Date tehnice:
- Ecartamentul - 1.435 [mm];
- Formula osiilor - Co-Co;
- Puterea - 2.100 [CP];
- Viteza maxima - 100 km/h (120 km/h – DA1);
Masa proprie a locomotivei:
– Nealimentata - 109,2 [t];
– Alimentata 2/3 - 114 [t];
- Complet alimentata - 116,2 [t];
- Sarcina maximã pe osie - 19,36 [t];
- Forţa de tracţiune la demaraj - 35 [tf];
- Diametrul roţilor cu bandaje noi - 1.100 [mm];
- Distanţa între pivoţii boghiurilor - 9.000 [mm];
- Ampatamentul total - 12.400 [mm];
- Lungimea locomotivei (inclusiv tampoanele) - 17.000 [mm];
- Lãţimea cutiei locomotivei - 3.000 [mm];
- Înãlţimea locomotivei mãsuratã de la ciuperca şinei - 4.270 [mm];
Raza minima admisa pentru curbe:
– In depou - 100 [m];
– In linie curentã - 275 [m].
- Motorul diesel: Sulzer 12LDA-28
- Numãrul cilindrilor - 12 (2 × 6 cilindri în linie);
- Diametrul cilindrului - 280 mm;
- Cursa pistonului - 360 mm;
- Masa proprie - 21.000 kg;
- Presiunea medie efectiva - 10,2 kgf/cm2;
- Viteza medie a pistonului - 9 m/s;
- Turaţia la mers în gol - 350 rot/min;
- Turaţia normalã la mers în sarcina - 750 rot/min;
- Presiunea nominalã de supraalimentare - 1,1 kgf/cm2;
- Puterea efectivã dezvoltatã pe stand - 2.300 CP/1 = 750 rot/min;
- Puterea dezvoltatã pe locomotivã în condiţiile de climã din România:
- Presiune atmosferica - 750 mm col Hg;
- Temperatura exterioara - 35 °C;
- Umiditate relativã a aerului 80% - 2.100 CP la 750 rot./min.
Generatorul principal: tip GCE 1 100/10
- Puterea nominala - 1.350 KW;
- Turaţia nominala - 1.080 rot./min.;
- Tensiunea maximã de scurtã durata - 990 V;
- Curentul maxim de scurtã durata - 3.900 A;
- Curentul maxim de excitaţie - 21 A;
- Numãrul de poli principali - 10;
- Numãrul de poli auxiliari - 10.
Motoare electrice de tracţiune: 6
Puterea: 200 kW (regim continuu) / 194 kW (regim uniorar).
Tensiunea: 275 V (regim continuu) / 250 V (regim uniorar) / 460 V (regim de scurtă durată).
Curent: 820 A (regim continuu) / 900 A (regim uniorar) / 1300 A (regim de scurtă durată).
Turaţie: 495 rot/min (regim continuu) / 425 rot/min (regim uniorar) / 2300 rot/min (regim de scurtă durată).
Masa motorului: 2500 kg.[/b]
Proiectată în 1956, prima locomotivă seria 060-DA, cu numărul 001, a ieşit din fabrica SLM Wintherthur în anul 1959. Locomotiva era echipată cu motor Diesel de 2100 CP, construit de fima Sulzer Wintherthur, echipament electric furnizat de firma BBC Baden şi partea mecanică produsă de SLM Wintherthur. Alte 5 locomotive au fost livrate Căilor Ferate Române în acelaşi an. Următoarele 2483 de locomotive au fost produse (sub licenţă) în România, la Electroputere Craiova, motorul fiind construit la Uzinele Reşiţa, iar boghiurile la Caromet Caransebeş. C.F.R. a recepţionat un număr de 1404 unităţi (împărţite în 1998 între societăţile rezultate din destrămarea S.N.C.F.R.), alte 160 fiind folosite de unităţile industriale mari. Câteva dintre locomotivele C.F.R.-ului au fost prevăzute cu boghiuri pentru ecartament de 1.520 mm şi cuplă SA-3 pentru a fi utilizate pe liniile din zona graniţelor cu Republica Moldova şi Ucraina (pe atunci ambele făceau parte din U.R.S.S.), fiind încadrate în seria 67. Restul locomotivelor a fost exportat în Bulgaria, China şi Polonia. Ulterior, operatori din Ungaria, Italia, Iran sau Spania (pentru cei 1600 km de cale ferată cu ecartament standard din această ţară) au cumparat la mâna a doua asemenea locomotive.
Date tehnice:
- Ecartamentul - 1.435 [mm];
- Formula osiilor - Co-Co;
- Puterea - 2.100 [CP];
- Viteza maxima - 100 km/h (120 km/h – DA1);
Masa proprie a locomotivei:
– Nealimentata - 109,2 [t];
– Alimentata 2/3 - 114 [t];
- Complet alimentata - 116,2 [t];
- Sarcina maximã pe osie - 19,36 [t];
- Forţa de tracţiune la demaraj - 35 [tf];
- Diametrul roţilor cu bandaje noi - 1.100 [mm];
- Distanţa între pivoţii boghiurilor - 9.000 [mm];
- Ampatamentul total - 12.400 [mm];
- Lungimea locomotivei (inclusiv tampoanele) - 17.000 [mm];
- Lãţimea cutiei locomotivei - 3.000 [mm];
- Înãlţimea locomotivei mãsuratã de la ciuperca şinei - 4.270 [mm];
Raza minima admisa pentru curbe:
– In depou - 100 [m];
– In linie curentã - 275 [m].
- Motorul diesel: Sulzer 12LDA-28
- Numãrul cilindrilor - 12 (2 × 6 cilindri în linie);
- Diametrul cilindrului - 280 mm;
- Cursa pistonului - 360 mm;
- Masa proprie - 21.000 kg;
- Presiunea medie efectiva - 10,2 kgf/cm2;
- Viteza medie a pistonului - 9 m/s;
- Turaţia la mers în gol - 350 rot/min;
- Turaţia normalã la mers în sarcina - 750 rot/min;
- Presiunea nominalã de supraalimentare - 1,1 kgf/cm2;
- Puterea efectivã dezvoltatã pe stand - 2.300 CP/1 = 750 rot/min;
- Puterea dezvoltatã pe locomotivã în condiţiile de climã din România:
- Presiune atmosferica - 750 mm col Hg;
- Temperatura exterioara - 35 °C;
- Umiditate relativã a aerului 80% - 2.100 CP la 750 rot./min.
Generatorul principal: tip GCE 1 100/10
- Puterea nominala - 1.350 KW;
- Turaţia nominala - 1.080 rot./min.;
- Tensiunea maximã de scurtã durata - 990 V;
- Curentul maxim de scurtã durata - 3.900 A;
- Curentul maxim de excitaţie - 21 A;
- Numãrul de poli principali - 10;
- Numãrul de poli auxiliari - 10.
Motoare electrice de tracţiune: 6
Puterea: 200 kW (regim continuu) / 194 kW (regim uniorar).
Tensiunea: 275 V (regim continuu) / 250 V (regim uniorar) / 460 V (regim de scurtă durată).
Curent: 820 A (regim continuu) / 900 A (regim uniorar) / 1300 A (regim de scurtă durată).
Turaţie: 495 rot/min (regim continuu) / 425 rot/min (regim uniorar) / 2300 rot/min (regim de scurtă durată).
Masa motorului: 2500 kg.[/b]
Subiecte similare
» Locomotive diesel electrice seriile 0640/0660 (DE 621 EGM)
» Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125)
» Locomotive electrice seriile 476 - 477
» Locomotive electrice seria 45
» Locomotive electrice seria 473 - ,,Phoenix"
» Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125)
» Locomotive electrice seriile 476 - 477
» Locomotive electrice seria 45
» Locomotive electrice seria 473 - ,,Phoenix"
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum