Forum Ro-Transport
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125)

In jos

Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) Empty Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125)

Mesaj Scris de Andrei Ion Stancea 5/2/2023, 15:22

Locomotive diesel hidraulice de 1250 CP (seriile 80-81-82 - LDH 125).


Locomotivele LDH 125 au fost concepute pentru manevră grea şi pentru tracţiunea trenurilor de călători şi marfă pe linii secundare, fiind fabricate de către Uzinele 23 August (ulterior Faur S.A.) Bucureşti.

Locomotivele seria 80 sunt prevăzute cu agregat generator de abur pentru încălzirea trenurilor cu abur de joasă presiune.

Între 1967 (prototipul a fost realizat în 1966, dar testele s-au finalizat în 1967) şi 1992 au fost livrate 1453 de astfel de locomotive, din care 344 pentru export.

La CFR, locomotivele au fost încadrate iniţial ca 040-DHC-xxx, ulterior trecându-se la seria 80 pentru locomotivele cu încălzire a trenului şi 81 la cele fără agregat de încălzire. În seria 84 au fost încadrate locomotive ale seriei 81 pe ecartament de 1520 mm, folosite la manevra trenurilor în zonele de graniţă cu Rep. Moldova şi Ucraina.
Locomotivele pentru uz industrial au fost codificate ca LDH 125 - xxx. Spre deosebire de 060-DA, la LDH 125 (şi la celelalte locomotive produse de Uzinele 23 August / Faur), numerotarea a fost continuă (la 060-DA pentru fiecare client se începea numerotarea de la 060-DA-001), numerele fiind însă neamestecate cu cele pentru CFR (la CFR s-a pornit de la bun început cu 040-DHC-001, păstrându-se tiparul până la numărul 633, pe când la industriale s-a pornit de la LDH 125 - 001).

În ceea ce priveşte exportul, au fost exportate 344 locomotive, astfel: Bulgaria (seria 55, încă sunt în serviciu) - 263; Cehoslovacia - 42; Mozambic (ecartament 1067 mm) - 32; Irak - 3; China - 2; Rusia (ecartament 1520 mm) - 1; SUA -1.

În prezent, LDH 125 şi-a dovedit fiabilitatea, un număr important de locomotive circulând pentru operatorii de stat şi privaţi. De asemenea, locomotivele sunt destul de rezistente la modul de întreţinere românesc, ceea ce nu a oprit CFR Călători să incendieze câteva în ultimii ani (toate cele implicate fiind scadente la reparaţii majore de ani buni).


- Ecartament - 1.435 (seriile 80/81), 1.520 MM
- Lungimea între tampoane - 13.700 MM
- Distanţa osiilor extreme - 9.700 MM
- Distanţa între pivoţii boghiurilor - 7.200 MM
- Înălţimea maximă a locomotivei de la coroana şinei - 4.650 MM
- Lăţimea maximă a locomotivei - 3.070 MM.
[/COLOR=

Raza minimă de înscriere în curbă la:

- Viteza de 30 km/oră - 100 M
- Viteza de 40 km/oră - 150 M
- Viteza de 100 km/oră - 550 M
- Lungimea totală a boghiului - 4.250 MM
- Lăţimea maximă a boghiului - 2.502 MM
- Ampatamentul boghiului - 2.500 MM
- Diametrul la cercul de rulare al bandajului în stare nouă - 1.000 mm
- Masa maximă în serviciu (complet alimentată) - 70 ± 3% t
- Sarcină maximă pe osie - 17,5 ± 3% t
[/BCOLOR]

Viteza maximă (bandaje semiuzate):

- Regim uşor - 100 KM/H
- Regim greu - 60 KM/H


Viteza minimă de durată:

- Regim uşor - 20 KM/H
- Regim greu - 12 KM/H
- La manevră - 5 KM/H
- Protecţie la supraviteză a turbotransmisiei hidraulice (bandaje semiuzate) - 110 KM/H
- Forţa de tracţiune maximă la greutate maximă la coef. de aderenţă= 0,33 - 23.000 KGF
- Capacitatea rezervorului de combustibil - 3.000 l
- Capacitatea instalaţiei de răcire - cca 930 l
- Capacitatea instalaţiei de ungere - cca 360 l
- Capacitatea rezervorului de apă pentru agregatul de încălzire - 3.000 l
- Capacitatea rezervorului de nisip - 300 KG
- Funcţionarea motorului diesel la solicitarea maximă, cu rezervorul de combustibil complet alimentat, ore - 15 H
- Tipul motorului diesel (licenţă Sulzer) - 6 LDA 28-B
- Tipul turbotransmisiei hidraulice (licenţă “Voith”) - TH2 (L28/III 4–1,45/ST)
- Tipul reductorului inversor (licenţă “Voith”) - NG 1200/2
- Tipul atacurilor de osie (licenţă “Voith”) - A 35 SK(dublu), A 35 K (simplu)
- Formula osiilor - Bo–Bo.


Ultima editare efectuata de catre Andrei Ion Stancea in 5/2/2023, 15:31, editata de 2 ori
Andrei Ion Stancea
Andrei Ion Stancea
Admin

Mesaje : 413
Data de înscriere : 27/05/2022
Varsta : 26
Localizare : Ilfov

https://trans-romania.ro

Sus In jos

Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) Empty Re: Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125)

Mesaj Scris de Andrei Ion Stancea 5/2/2023, 15:30

03.02.2023



800 133, 800 614, 800 624, 800 625, 820 601.



Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) 800_1310



Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) 800_6110



Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) 800_6210



Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) 800_6211



Locomotive diesel hidraulice seriile 80-81-82 (LDH 125) 820_6010

Andrei Ion Stancea
Andrei Ion Stancea
Admin

Mesaje : 413
Data de înscriere : 27/05/2022
Varsta : 26
Localizare : Ilfov

https://trans-romania.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum