Locomotive electrice seria 473 - ,,Phoenix"
Pagina 1 din 1
Locomotive electrice seria 473 - ,,Phoenix"
Locomotive electrice seriile 471/473/478 ,,Phoenix"
Locomotivele de acest tip se află în productie la S.C. Softronic S.R.L. din anul 2009, având o putere nominală de 5100 kW (la regimurile de scurtă durată ale motoarelor electrice de tracţiune se pot dezvolta maxim 6600 kW).
Cele 6 motoare electrice de tracţiune (LJE 108-1) sunt acţionate în curent continuu, fiecare având o putere nominală de 850 kW (900 kW în regim uniorar), la o tensiune de 770 V şi un curent de 1180 A (1250 A în regim uniorar), turaţia nominală fiind de 1100 rot/min (si 1085 rot/min în regim uniorar). Intensitatea maximă a curentului este de 2000 A, iar turaţia maximă de 1920 rot/min. Motoarele sunt suspendate de boghiu, fiecare m.e.t. acţionând câte o osie, prin intermediul unui arbore de torsiune şi al unui angrenaj cu roţi dinţate cilindrice. Dealtfel, sistemul este ,,clasic", fiind utilizat de toate locomotivele electrice de 5100 kW (seriile 40, 41, 42, 47), dar şi de locomotiva seria 480 ,,Transmontana", echipată cu motoare electrice de tracţiune de curent alternativ.
Transformatorul principal cuprinde trei unităţi de transformare montate în aceeaşi cuvă: transformatorul pentru încălzirea trenului, servicii auxiliare, transformatorul de tracţiune şi transformatorul pentru excitaţia m.e.t.-urilor în regim de tracţiune şi frânare electrică.
Locomotivele de acest tip se află în productie la S.C. Softronic S.R.L. din anul 2009, având o putere nominală de 5100 kW (la regimurile de scurtă durată ale motoarelor electrice de tracţiune se pot dezvolta maxim 6600 kW).
Cele 6 motoare electrice de tracţiune (LJE 108-1) sunt acţionate în curent continuu, fiecare având o putere nominală de 850 kW (900 kW în regim uniorar), la o tensiune de 770 V şi un curent de 1180 A (1250 A în regim uniorar), turaţia nominală fiind de 1100 rot/min (si 1085 rot/min în regim uniorar). Intensitatea maximă a curentului este de 2000 A, iar turaţia maximă de 1920 rot/min. Motoarele sunt suspendate de boghiu, fiecare m.e.t. acţionând câte o osie, prin intermediul unui arbore de torsiune şi al unui angrenaj cu roţi dinţate cilindrice. Dealtfel, sistemul este ,,clasic", fiind utilizat de toate locomotivele electrice de 5100 kW (seriile 40, 41, 42, 47), dar şi de locomotiva seria 480 ,,Transmontana", echipată cu motoare electrice de tracţiune de curent alternativ.
Transformatorul principal cuprinde trei unităţi de transformare montate în aceeaşi cuvă: transformatorul pentru încălzirea trenului, servicii auxiliare, transformatorul de tracţiune şi transformatorul pentru excitaţia m.e.t.-urilor în regim de tracţiune şi frânare electrică.
Subiecte similare
» Locomotive electrice seria 45
» Locomotive electrice seriile 476 - 477
» Locomotive diesel electrice de 2100 CP (seriile 60/62/67 - 060-DA/DA1)
» Locomotive diesel electrice seriile 0640/0660 (DE 621 EGM)
» Locomotive clasa 40 - 41 - 42 - 060-EA-EA1-EA2
» Locomotive electrice seriile 476 - 477
» Locomotive diesel electrice de 2100 CP (seriile 60/62/67 - 060-DA/DA1)
» Locomotive diesel electrice seriile 0640/0660 (DE 621 EGM)
» Locomotive clasa 40 - 41 - 42 - 060-EA-EA1-EA2
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum